موقعیت هدر
(Header)
  • ارسال با پست پیشتاز
  • ضمانت کیفیت
  • پشتیبانی
  • 09128849383
عنوان صفحات
(PageTitle)
وسط بالا
(Center-Top)
ساز کالیمبا چیست؟

ساز کالیمبا چیست؟

ساز کالیمبا از یک سری قطعه چوبی یا مستطیل های پهن که در اختیار هنرمند قرار دارد، تشکیل شده است. هر کدام از این قطعه ها دارای صدای مشخص و منحصر به فردی هستند. با ضربه زدن به این قطعه ها با دست ها یا انگشتان، صداهای مختلفی ایجاد می شود و ترکیب این صداها باعث ایجاد انواع ملودی ها و ریتم ها می شود.

در خرید یک کالیمبای با کیفیت باید به چه نکاتی توجه کرد؟

اگر قصد خرید یک کالیمبا خوش دست را دارید به اندازه آن دقت کنید. یک کالیمبای استاندارد، طول 18، عرض 13 و ارتفاعی 3 سانتی متری دارد. جعبه کالیمبا را باز می‌کنید، برچسب‌هایی رنگی یه همراه یک چکش کوک می‌بینید که  برچسب‌ها را باید روی تیغه‌ها بچسبانید و از چکش کوک برای کوک کردن ساز استفاده می‌شود. چکش کوک عضو ثابت تمام کالیمباهاست. و برچسب‌های رنگی در نواختن ساز و یادگیری سریع به شما کمک می‌کنند.

به وزن کالیمبا دقت کنید! شما این ساز را در دو دستتان می‌گیرید و می‌نوازید، بنابراین وزن نکته مهمی‌است که در استفاده از سازتان تاثیرگذار است. وزن استاندارد کالیمبا 200 تا 300 گرم است.

در ساخت بدنه کالیمباها از چوب درختان ماهگون ، افرا، رز، گردو، کافورو … استفاده می‌شود. در کالیمباها با جنس چوبی، دسته‌ای وجود دارد که بدنه‌ای تو خالی دارند و صدای بلندتری تولید می‌کنند. نوع توپر هم وجود دارد که به نسبت توخالی صدای کمتری تولید می‌کند. اگر به این نکته‌ها دقت کنید می‌توانید کالیمبایی را انتخاب کنید که با سلیقه‌ی موسیقیایی‌اتان همخوانی داشته باشد.

نظر: 0

ارسال نظرات شما

وسط چپ
(Center-Left)

دسته بندی ها:

وسط پایین
(Center-Bottom)