موقعیت هدر
(Header)
  • ارسال با پست پیشتاز
  • ضمانت کیفیت
  • پشتیبانی
  • 09128849383
عنوان صفحات
(PageTitle)
وسط بالا
(Center-Top)
هنگ درام چیست ؟

هنگ درام چیست ؟

سازی که چند سالی می‌شود در بین افراد مختلف در سرتاسر دنیا طرفداران خاصی داشته و حسابی غوغا به پا کرده است. شکل و ظاهر متفاوت این ساز و نوای ملکوتی و آرام‌بخش آن برای هرکسی جذابیت دارد. علاوه بر اینکه شنیدنش حال خوب به همراه دارد، عده زیادی به دنبال نواختن آن هستند تا این حال خوب را دو چندان تجربه کنند.

هنگ درام چیست؟

ساز کوبه ای هنگ از دو قسمت فلزی تشکیل شده است. یک قوس بالایی که به آن “دینگ ساید” گفته می‌شود و نت‌ها بر روی آن قرار گرفته و طرف دیگر که به “گو ساید” معروف بوده و در مرکز آن یک دایره بزرگ تعبیه شده است. این قوس یا به صورت بیضی یا به صورت دایره است که تجربه نشان داده شکل بیضی آن از نظر حجم و کیفیت صدا بسیار بهتر از نوع دایره‌ای آن است.

هنگ درام چیست

وسیله موسیقی هنگ درام دارای یک فضای مشخصی است که نت‌ها در آن قرار گرفته و Tone Field نامیده می‌شود.نت های هنگ درام اصلی این ساز در واقع همان نت های هنگ درام دینگ است که با حرف D به صورت مجزا از سایر نت‌ها نشان داده می‌شود.شاید هنگ درام شکل و ظاهری ساده داشته و برای ساخت آن خیلی نیاز به فرایندهای پیچیده‌ای نباشد اما در واقع این ظاهر قضیه است.

و اصلی‌ترین و پیچیده‌ترین پروسه و فرایند، متعلق به کوک کردن نت‌ها در هنگ درام است. در ساز موسیقی هنگ درام  باید به این نکته اشاره کنیم که تعداد نت‌های این ساز هفت نت و یک نت دینگ است. اما با پیشرفت کار، سازندگان چند نت دیگر هم به آن اضافه کرده و برخی از انواع این ساز دارای ۱۳ نت هستند.درست است که هر چه تعداد نت‌ها بیشتر باشد به نفع نوازندگان است .اما باید محدودیت‌های این ساز را نیز مد نظر قرار داد. همچنین توجه داشته باشید که روی قوس بالایی، فضای چندانی برای اضافه کردن نت مهیا نیست.

نظر: 0

ارسال نظرات شما

وسط چپ
(Center-Left)

دسته بندی ها:

وسط پایین
(Center-Bottom)